HunExplorers

Temirtau, a kazah Dunaújváros

2017. december 14. - estikornel92

A kazahsztáni túránk során volt pár beiktatott pont a nagyobb városok közé, ilyen volt a sztyeppék Dunaújvárosa is. Egyrészt azért is merem használni ezt a hasonlatot, mert ugyanolyan, viszonylag kicsi ipari város, mint itthon Dunaújváros, valamint szintén ugyanolyan mű város, hiszen tulajdonképpen a nehézipari tevékenység miatt laknak ott az emberek.

Az ember itt már tényleg érzi, hogy Ázsiában van, teljesen másak az emberek, mint a két nagyobbik kazah városban. Teljesen máshogy viselkednek, teljesen másképp élnek, mondhatni ég és föld a különbség. Az első ilyen furcsaság volt, mikor a vonatról leszálltunk, ugyanis egy dzsindzsás, bozótos valami közepén rakott le minket az elektricska. De alig 30 méternyi gyaloglás után már a panelek rengetegében voltunk.

Egy jó 20-30 percnyi gyaloglás után nagy nehezen elértünk a szállásunkra. Hogy is mondjam....kívülről egy munkásszálló és öregek otthonának a keverékének tűnt, belülről viszont tényleg lényegében egy munkásszálló lehetett. Na nem baj, pofátlanul olcsó volt a szállás, bár utólag már értjük, hogy miért.

Este még elmentünk a városba mászkálni egyet. Nos itt tényleg átjött már a posztszovjet hangulat. Ettől függetlenül az emberek nagyon kedvesek, csak kissé furán néztek, hogy mit keresnek a városukban turisták. A szállásra visszafele eléggé megéheztünk, végül az lett a vége, hogy kinyittattunk magunknak egy épp felújítás alatt levő szórakozóhelyet, ahol készségesen ki is szolgáltak bennünket. Mondjuk kissé komikus volt az egész szituáció, de itt is csak azt lehet írni, hogy tényleg nagyon pozitívan állnak a külföldiekhez, még egy ilyen eldugott helyen is. A lightos vacsora után még benéztünk természetesen egy kocsmába is, ahol valamiért nagyon rákattantunk a porított rák ízesítésű chipsre.

(Kádas Dániel fotója.)

Másnap nagyon gyorsan kicsekkoltunk a szállásunkról, egyrészt életünk leghosszabb éjjele volt, másrészt bár kicsi a város, de egy elég nagy túrát terveztünk meg magunknak. Bejártuk a város egyetlen, ám iszonyatosan hosszú villamosvonalát, ami a bozótoson keresztül megy és kiér egészen a város fémfeldolgozójáig.

Illetve azt hallottuk, hogy van egy komplett félig befejezett városnegyed is, szóval nyomtunk egy kis urbexezést is. Aztán már csak siettünk a buszállomásra, hiszen délután indultunk tovább Karagandába.

(A rendőrautóról és emlékműről Kádas Dániel készítette a fotókat.)

A külön nem jelölt fotókat a blog szerzői készítették.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.